• תאריכים:18.4-7.5.24

מ.ש.ל (מה שרציתי לומר) \\ במסגרת תכנית עמיתי בצלאל

״עמיתי בצלאל״ – שת"פ בין קרן אדמונד דה רוטשילד לבצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב ירושלים

התוכנית הדו־שנתית מלווה 8 עמיתים-סטודנטים בשנה האחרונה שלהם באקדמיה ו-8 עמיתים – בוגרים צעירים בשנה הראשונה שלהם מחוץ לה. העמיתים משולבים בזוגות ב-8 בתי ספר בי-ם

עתה, הבוגרים והילדים גם יחד מציגים את עבודותיהם בתערוכות חגיגיות ומרגשות

מרכז אדמונד דה רוטשילד ובצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב ירושלים – גאים להציג, זו השנה השמינית, את תערוכות "עמיתי בצלאל" שיוצאות לדרך החודש והן למעשה התוצרים של תוכנית עמיתי בצלאל המעניקה לאומנים ומעצבים צעירים סטודיו בכותלי בית הספר.

הרעיון לתוכנית נוסד בפריז כתוצאה משיתוף פעולה של קרנות אדמונד דה רוטשילד ו-Beaux-Arts, מתוך רצון להנגיש את האמנות ואת תהליך היצירה האמנותית לתלמידי בית ספר יסודיים בשכונות חלשות. בהשראת הפרויקט בפריז נבנתה "עמיתי בצלאל" וב-2015 נרקם שת"פ בין הקרן לבצלאל.

התוכנית הייחודית מאפשרת למעצבים ואמנים הצעירים, לפעול בתוך המרחב הבית ספרי ולחשוף תלמידים לתהליך היצירה של האמן. התוכנית מעניקה לאותם מעצבים ואמנים צעירים סטודיו ומסגרת המאפשרת להם להתמקד ביצירה האמנותית באופן עצמאי, ולגבש את צעדיהם הראשונים בעולם שמחוץ לאקדמיה, ומחזקת את הקשר אמנות ועיצוב לקהילה.

באמצעות הכנסת הפעולה האמנותית לתוך המרחב הבית ספרי הילדים נחשפים, באופן בלתי אמצעי, לתהליכי יצירה של אמן/מעצב בתקווה לגוון ולעורר תהליכי יצירה ולשכלל יכולות הבעה וביטוי עצמי לצד יכולות מקצועיות אומנותיות ופרקטיות מוטוריות. מרחב הסטודיו משמש מצע למערכת יחסים שונה מהרגיל בביה"ס, העמית משמש כדמות בוגרת ומובילה מחד ובחקר ולמידה מתמדת מאידך. בתערוכת הילדים, שתפתח במקביל לתערוכת העמיתים הבוגרים ב-18.5 בבית רוטשילד, עוסקת בנושא היצירה המשותפת ומציגה תוצרים של המפגשים המשמעותיים ביניהם.

מ.ש.ל (מה שרציתי לומר)

אוצרת: הדסה כהן
עמיתי התכנית: דין בר, איתמר ברנד, מאיה לוי, מיכל לפיד, שירלי ניצן, אושר קאסא
ניהול תכנית עמיתי בצלאל: שנית אדם, דניאל קאפ, תמר ארמן

התערוכה מציגה את המחזור התשיעי של תכנית עמיתי בצלאל, תכנית המשלבת הוראת אמנות שבועית ועבודה עם ילדי יסודי וחטיבה, יחד עם פרקטיקה יצירתית בחללי הסטודיו בבתי הספר השונים. השנה, בתקופה בה נדמה שכושר הדמיון נחוץ יותר מאי פעם, התערוכה עוסקת בנרטיב ובמשל ביצירת האמנות כדרך להרהר על אמיתות אוניברסליות והפרשנויות הפשוטות של העולם וכדרך התמודדות עם המציאות הקיימת.

העבודות המוצגות בתערוכה זו מתייחסות למקומי והעכשווי, ודנות באופיו המתעתע של היומיום ובכוחו של הביטוי האמנותי בעיצוב תפיסתנו, תוך שימוש באלמנטים מהתרבות הפופולרית, מהאקטואלי ומהאישי. שישה בוגרים ובוגרות של בצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב ירושלים בוחנים.ות את המתח שבין אמת ובדיה, ושופכים.ות אור על תהליך היצירה באמצעות הסמלה וסיפורת.

במהלך חודש יוני יוצגו עבודות אלה גם בקמפוס בצלאל ע"ש ג'ק ג'וזף ומורטון מנדל בירושלים, יחד עם
תערוכת הילדים ששתעסוק בנושא היצירה המשותפת ותציג את אותם תוצרים של מפגשים משמעותיים בין הילדים לאמנים.