• אוצרת: טל בן צבי
  • תאריכים:12.9-8.11.19
  • אוצרת משנה: מורן סולימרסקי נועם

חלומות על מקום אחר

משתתפים.ות:

נעמה שוחט רותם שפירא מיכאל יעקובאשווילי מור מייסטר עידו הרטמן בן-ציון פורת מרסל ביטון מועתיסם טאהא חן נוכר אמיל ספארקל נגה אור-ים פאינה גיאורגיש ספיר אפריים אלנה שטלצר אביגיל צדיק יום עומר ג'סיקה וייפר אנדרי איסקרולסקו

"חלומות על מקום אחר", הינה תערוכה קבוצתית חדשה במרכז אדמונד דה רוטשילד, בה יציגו 17 אמנים ואמניות נבחרים, בוגרי בתי ספר לאמנות שהציגו את עבודותיהם במהלך חודש יוני 2019, באקדמיות לאמנות ועיצוב, בצלאל, שנקר, המדרשה, סמינר הקיבוצים, ספיר, מוסררה, ויצו חיפה, אורנים ואוניברסיטת חיפה.

תערוכת הבוגרים המתקיימת בסוף לימודיהם של סטודנטים בבתי ספר לאמנות ועיצוב מהווה טקס מעבר משמעותי, אירוע מובחן המציין את סיום לימודיהם. במחקר האנתרופולוגי נהוג לתאר את השלב המרכזי בטקס המעבר ככזה הבנוי על עמידה על הסף (liminality).

בתערוכה "חלומות על מקום אחר", לימינליות הינו מונח המפתח, דרכו ניתן לקרוא ולפרש את עבודות האמנות והתכנים בהם. העבודות כוללות מצבי סף שאותם חווים בני האדם בנקודות הכרעה בחייהם. נושאים העולים בעבודות מבליטים את הסיפיות של טקסי מעבר ("Rites de Passage"), שבהם האדם חורג משגרת חייו ומתנסה במצבים של שינוי רדיקלי ובחציית גבולות בין מצבים חברתיים.

הבחירה בעבודות וידיאו ארט, סרטי אנימציה, סרטים דוקומנטרים וצילום, חושפים את הצופה למגוון של מצבים לימינליים, כלומר עמידה על הסף. הסרטים מתארים בין היתר גם מצבי ביניים בין זהויות, מרחבים וזמנים. תפיסת הזמן המועצמת בעבודות בלופ ההקרנה מדגישה את המצב הלימינלי- מי שנמצא במצב לימינלי הוא לא פה ולא שם, הוא מחוץ לזמן, כפי שהוא מחוץ למקום. זהו מרחב המאפשר איתגור של גבולות, מערכת החוק והמבנים החברתיים.