• אוצרת: הילה שאלתיאלי
  • תאריכים:17.11-3.1.23
  • אוצרת משנה: סופיה פקס

דברים שראיתי מחלוני
דברים שראיתי מחלוני

משתתפים.ות:

אביב חן איתי רווה אלה שדה חן אסא ריקין בן מולינה גאי ספרן לולאי ג׳ני שוקין יסמין רושקה נטליה נוסוב ניר שייר נעה פלד עמיר גלברד רועי ברונר

דברים שראיתי מחלוני דברים שראיתי מחלוני
תמונות מציאות לא בהכרח מציאותיות

לופ כאמצעי לתיאור מצב מתעתע בין שגרה לתקיעות, הוא נקודת המוצא לעבודות בתערוכה. מצד אחד שִגרה מוכרת ומבורכת המציעה נחמה וביטחון, ומצד שני מצב תקוע – כזה שמתקדם עד לנקודה מסוימת, ומשם חוזר לנקודת ההתחלה שוב ושוב, וחוזר חלילה, ללא שינוי ובלי נקודת יציאה ברורה.

13 יוצרות ויוצרים מתבוננים מבעד לחלון אל תוך המציאות המקומית, ומתארים את מה שהם רואים דרך עולמם הפנימי והמקצועי. המציאות מתבררת כמצע חיים לא נוח, עמוס חרדות, לחץ וסימני שאלה. כזו שמשאירה שתי אפשרויות – לברוח ממנה או לתאר אותה.

העבודות נוצרו במיוחד לתערוכה זו במסגרת סדרה של מפגשים שאפשרו ליוצרים לשתף בתהליך הגיבוש של הדברים שראו מחלונם, להגיב ולהתפתח. חלק מהעבודות עושות שימוש בפורמט GIF, שהומצא לפני כ־35 שנים על ידי סטיב וילהייט ומאפשר תנועה חזרתית באמצעות דחיסת נתונים שאינה מאבדת איכות. אחרות מציעות ללופ הרעיוני להתקיים בפורמטים ויזואליים שאינם דיגיטליים, וחלק מהם אף חסרי תנועה.

התערוכה מזמינה את המבקרים לשבת ולהשתהות, להיקלע ללופים השונים, לחוות את החזרתיות ואת העוצמה הגלומה בה. ואז לקום ולהמשיך אל החלון הבא.

חלום על נחלה
אביב חן מסמנת בעזרת נקודת המבט מבחוץ פנימה – אל תוך הבית – פעולות קטנות שהחיבור ביניהן הוא מארג חיים שלם.

על הסיבובים
איתי רווה מתבונן על מעגלי שייכות שונים המרכיבים דמות, הקשר, חיים. כל אלו תחומים בחלון שרק רומז לנו על כך שמדובר במעגל בלי התחלה ובלי סוף.

i=A->E
אלה שדה חן יוצרת בהשראת השיטוט באינטרנט, עולם (היפר־טקסטי) ויזואלי שחלקיקי צורות משייטים בו באופן רנדומלי ומייצרים נרטיב מקרי ונטול היררכיה.

פיסות
אסא ריקין אוסף דימויים של רגעי חיים ממקומות שונים כפי שהם משתקפים במנועי החיפוש ברשת, ומשתמש בהם כחומר גלם ליצירת מארג של טקסטורות אינטנסיביות המהדהדות את אותם רגעים עצמם.

קשה עכשיו
בן מולינה מביט מבעד לחלון דירתו בקומת הקרקע בתל אביב, ומרגיש את העיר סוגרת עליו ולא משאירה רגע אחד של שקט.

Free as a Shooting Star
גאי ספרן לולאי מהרהרת במערכת יחסים זוגית, היכרות חוזרת ובדידות השזורות במציאות הישראלית, בעבודה ויזואלית המלווה בסאונד מקורי.

דיורמה
ג׳ני שוקין בורחת דרך החלון אל הדמיון הפרטי שלה כדי לשרוד יום־יום אינטנסיבי ומלא דאגות.

PTSD
יסמין רושקה רושמת בתוך חלונות צפופים חוויות של פוסט־טראומה משירותה הצבאי כחובשת בעוטף עזה.

Molting Down
נטליה נוסוב מקרינה רצף של דימויים נגללים מתוך הרשתות החברתיות על נשל של מרבה רגליים כסמל ללופ, ושואלת אם גם אנחנו משילים את עורנו בגלילה האין־סופית.

יוֹם
ניר שייר מתמצת את היום־יום הישראלי הפרטי והקולקטיבי לעשרות רבות של אייקונים שהחיבור ביניהם מדגיש את סף הלחץ והחרדה המקומיים.

החלקה של מעין
נעה פלד איבדה במהלך העבודה על התערוכה את חברתה הטובה ביותר. האירוע הפך לחלון שדרכו היא משקיפה אל העולם.

מי אתה?
עמיר גלברד, אב לקראת לידת בנו הבכור, מתבונן דרך מסך האולטרסאונד אל עתיד מלא שאלות.

מחשבה ללא זיכרון
רועי ברונר מאייר בתוך מחברת סקיצות נטולת כריכה, המהווה עבורו חלון שדרכו נרשמים כבדרך אגב רשימות, מחשבות מאוירות, אבחנות דקות של סימני הטבע בחייו.

להורדת קטלוג התערוכה