• אוצרת: רותם קפלן
  • תאריכים:3.8-25.8.23

יחיד.ה ברוטשילד
דור בר־שלמה | יקיצה ראשונה
(3/3)

משתתפים.ות:

דור בר־שלמה

יחיד.ה ברוטשילד

חלל תצוגה לתערוכות יחיד שהוקם ע"י מרכז אדמונד דה רוטשילד, במיוחד עבור חברי וחברות רשת מרכז אדמונד דה רוטשילד.
מטרתו לעודד יצירה של פרויקטים חדשים או לממש הפקת עבודות קיימות בליווי אוצרותי ובתהליכי חשיבה ופיתוח משותפים. בכל שנה יציגו בחלל שלוש תערוכות יחיד של חברי.ות הרשת.

דטרמיניזם:
שלוש תערוכות יחיד במרכז אדמונד דה רוטשילד, קומה 1-.

12.6-25.8.23
משתתפים: יובל נאור, דניאל נחום ודור בר־שלמה
אוצרות: עדי יניב, מורן סולמירסקי־נועם ורותם קפלן

שלושת היוצרים המציגים בשלוש תערוכות הטרילוגיה בחרו לעסוק בחקירה ובהתבוננות במושג "דטרמיניזם", השקפה פילוסופית שלפיה כל מאורע בעולם, פעולות, החלטות או מחשבות אנושיות נקבעים באופן בלעדי על ידי אירועים קודמים.

 

תערוכה שלישית בנושא דטרמיניזם

דור בר־שלמה | יקיצה ראשונה

אוצרת: רותם קפלן

כל בני האדם נולדו, מקצתם לאחר חבלי לידה דרמטיים ומקצתם פחות. ואולם למרות העובדה שהאדם אינו זוכר את לידתו, לכולם נשארו עקבות ורמזים מהלידה. בתערוכה יקיצה ראשונה מחבר דור בר שלמה בין רגעי הלידה שלו, שהוא משחזר מהדמיון ומסיפורים, לחייו בהווה. בעיניים של אדם בוגר הוא מתבונן בחוויית הלידה המורכבת שלו, שהייתה לידת ואקום, שבסופה הוא נפגש לראשונה עם העולם.
בתערוכה דור מציג עבודות אנימציה, הדפס וקואלז', המחברות יחד שרטוטים רפואיים מספרי אנטומיה, ראשי תינוקות קרים וכחולים, המייתמים את התינוק ומנתקים את היותו אדם, ודימויים של רחם כמעניקה חיים. דרך ניגודים אלו עולות שאלות על אמצעי הרפואה המודרנית, שמרחיקים את הלידה הטבעית והופכים אותה לפעולה מכנית וטכנולוגית. רגע היקיצה בתערוכה הוא מקום מפלט, מקום שבו אפשר להרכיב מחדש את זיכרונות הלידה כל יום מחדש, מקום שמאפשר לקבל החלטות חדשות ולבחון את הקודמות להן.